Sunday, March 22, 2015

Sunday Diaries: Homemade Granola



Zoals jullie inmiddels weten eet ik iedere ochtend mijn soja-yoghurt-havermout-papje. En ik heb een keukenprinses-zus. 
Nu heeft zij dus een fantastische variant gevonden voor 'havermout' in mijn papje... namelijk granola! 
Granola is eigenlijk een verzamelnaam voor allerlei soorten noten, zaden en gedroogde vruchten door elkaar. 

Toen ze het voor het eerst had gemaakt vond ik het echt onwijs lekker en het 'proef'-zakje die ik meekreeg was al snel op. 
Dus ik heb dit weekend in de keuken gestaan met mijn zus en 'Homemade Granola' gemaakt met volledig pure ingrediënten en geen toegevoegde suikers! 

Voor het maken van granola heb je nodig:
- Walnoten/pecannoten/hazelnoten/amandelen
- Havermout, quinoa-vlokken, pompoenpitten
- Gedroogde abrikozen/pruimen/cranberries/vijgen & natuurlijk niet te missen dadels!
- Kokosolie
- Ter vervanging van de suiker: Stevia. 
Tip: kies 98%... De ene pot Stevia is namelijk de ander niet, oplichters! Deze échte Stevia is te koop bij: Stevia Products
- Extra: Kaneel en peperkoekkruiden (speculaaskruiden...)

Hak al deze ingrediënten fijn, meng het lekker door elkaar en bak het ongeveer 30 minuutjes in de oven. 
De granola kleurt bruin en ruikt heerlijk! 
Als je een keukenmachine hebt staan is het nog sneller en makkelijker! 




Nog een fijne zondag <3

Liefs, 
Rose-Anne
Two little birds



No comments:

Post a Comment