Tuesday, February 24, 2015

Inspiration: A Little Something To Eat.


Winnie de Goeroe.

Een goed voornemen van mezelf voor het nieuwe jaar was:
'Geld besparen door genoeg eten mee te nemen naar school.'
Nu heb ik wel een aantal dingetjes gevonden om dit goed vol te houden, maar vooralsnog het blijft lastig. Want voor je het weet loop je weer met je portemonnee naar de kantine... of zit je bij de Bagels & Beans. Bij de Bagels & Beans zijn de keuzes natuurlijk groot genoeg, maar in de kantine ben je toch het meeste al snel zat en zijn het uiteindelijk niet de gezondste keuzes. 

Ik ontbijt altijd goed, want zo heb ik voor een groot gedeelte van de dag een goede basis! 
Ontbijt is zo bepalend en belangrijk. Ik had vroeger heel erg moeite met ontbijten, boterhammen kreeg ik er niet in... Toen ging mijn moeder een 'liga-papje' maken, geprakte liga's met sinaasappelsap en banaan. Dit vond ik heerlijk... op de een of andere manier toch weer mee gestopt?
Maar... 3 jaar geleden.... 'Het soja-yoghurt-havermout-papje'. 

KLIK: Foto van 'Het soja-yoghurt-havermout-papje' :D

Als ik het een dag niet op heb, dan heb ik er zo'n trek in... Het is enorm voedzaam dus een groot gedeelte van al je dagelijkse voedingsstoffen zijn hierna al binnen! EN je kan het makkelijk de avond van te voren klaarmaken... Dus, no stress in the morning. 
De ingrediënten zijn: 
- Yoghurt (naar keuze!)
- Havermout 
- Sinaasappel 
Extra's:
Raw cacao nibs, chia zaadjes, lijnzaad, allerlei soorten health-poeder, banaan/framboos/peer... noem maar op! 

Als ik weet dat er een drukke week op de planning staat... Tussendoortjes inslaan! Sowieso... met mijn goede voornemen ging er nu natuurlijk op een ander gebied weer geld de la uit, haha -> uitgebreide boodschappenlijstjes... 
Komkommers, bleekselderij, avocado, snoeptomaatjes, paprika... 

Losse crackers met los beleg zijn ook handig mee te nemen. 
Zelf heb ik hele handige mini-bakjes die ik vul met pindakaas en appelstroop, of hummus en huttenkase... Mesje mee... en huppakee. 

Voordeel: je kunt lekker knabbelen, het is gezond en je krijgt er geen opgeblazen gevoel van.

Als ik iets koop in de schoolkantine of AH To Go koop ik vaak yoghurt. (Die van Optimel is lekker...) 
Dit is weer licht verteerbaar en ik voel me daarna altijd helemaal opgefrist. 
Beetje raar gezegd, maar... je bent wat je eet! 

Wie kent het gevoel niet dat je na het avondeten het liefst een dutje wilt doen. Je lichaam gaat dan druk aan de slag om alles te verteren. Als je overdag veel eet wat zwaar verteerbaar is...

Nou, ga zelf maar na. Dan kan je dus veel van die indut-momentjes beleven op 'n dag. 

Maar een patatje, een taartje of je lievelings snoep... alles met mate toch.... En soms is dat indut-momentje ook wel welkom. 

Liefs, 
Rose-Anne
Two Little Birds 

PS: Ik krijg binnenkort een 'Photoshop-Spoedcursus' van onze pro Eke :) Dus....... dan krijg jullie bij mijn posts wilde, hoogstaande, virtuele knip -en plak kunstwerken.

1 comment:

  1. Dit is zo'n goede post. Ik herken het so erg dat ik echt veel te verl geld uitgeef aan eten. Havermout heb ik laatst geprobeerd met cacao en vond ik echt heel vies. Dit ga ik ook proberen!

    ReplyDelete