Sunday, February 15, 2015

Sunday Diaries: mijn week in een notendop

Wat een week! Een kleine samenvatting :)

 Maandagochtend heb ik een superleuk filmpje met oud-klasgenootje en vriendin Cathalijne opgenomen voor m'n YouTube channel. Ik heb al een tijdje een channel, maar deed dingen in t Engels, dat beviel toch niet zo, dus ben ik overgestapt naar Nederlandse filmpjes. Als je nieuwsgierig bent, m'n channel heet 'PumpkinGiggles', hihi.
In de avond had ik auditie voor Grease, de nieuwe musical van Stage Entertainment (en dus ook Albert Verlinde). Ik zat pas in de laatste groep van die dag, om 17.30. Na een heftige twee-uur-durende dansronde mocht ik door naar de zangronde. Maar was jammer genoeg niet door naar de 2e ronde. M'n feedback: door de combinatie van typecasting (dus hoe je eruit ziet), m'n stemtype en m'n dansauditie konden ze me niet plaatsen in één van de rollen. En er gaat dan van alles door je hoofd: ik had een ander nummer moeten kiezen, een andere outfit aan moeten doen, m'n haar vast moeten doen, de dansauditie meer moeten ownen.. maarja. Je weet nooit precies waar het aan ligt. Vooral niet als er 600 (OHMYGOD) auditanten zijn. Om 22.00 was ik weer in Rotterdam en was behoorlijk moe en toch ook wel wat verdrietig. It ain't easy.
Dinsdag heb ik lekker uitgeslapen. Dat was wel eventjes nodig! In de middag kon ik rustig m'n sollicitatie en proefles die ik moest geven, voorbereiden. Niet helemaal in de mood, fietste ik naar de desbetreffende school en heb geklets met de kerndocent en m'n proefles gegeven. Zelf vond ik m'n les wat oppervlakkig, maar de kinderen vonden het leuk, geloof ik. Ik heb een liedje van de Aristokatten met ze gezongen en zangmemory gespeeld. 's Avonds heerlijk gekookt en gechillt!
Woensdag is een beetje mijn vaste dag bij t restaurant waar ik werk, dus ja. Haha, dat is wat t is! Van 12.00 tot ongeveer 20.30 gewerkt en daarna de trein naar Heerenveen gepakt, ja ja, want donderdag moest ik om 10.00 uur m'n eerste zangleerlingen lesgeven! Sinds kort geef ik les bij Zangles Friesland, een zangschool opgericht door Janneke Brakels (die aan de Popacademie op Codarts heeft gestudeerd). Ik ben daar nu mijn eigen rijtje met zangleerlingen aan t opbouwen en dat bevalt heel goed. Donderdagavond kon ik pas de trein van 21.44 pakken, dus was pas om 00.25 in Rotterdam. Dat zijn wel vermoeiende reizen hoor! Gelukkig kan ik in de hele rit blijven zitten. Ik heb lekker m'n fietsje gepakt en ben naar m'n boyfriend gesjeesd.
Vrijdag had ik repetitie met Fenominals, een groepje die we met een aantal meiden uit de klas zijn begonnen. We zijn op dit moment bezig met t maken van onze eigen muziektheatervoorstelling 'Je Glazen Muil'. Het is heel fijn om weer geïnspireerd van elkaar te raken en echt zelf weer iets te maken, met elkaar.
Zaterdag is ook m'n vast dag in t restaurant, alleen was t natuurlijk Valentijnsdag, ugh.. door dit commerciële gedoe moest ik twee uur overwerken! Ik heb wel lekker veel uurtjes gemaakt, maar stond wel een beetje te trillen op m'n benen toen ik om 21.15 nog moest eten! Gelukkig had David een overheerlijk Indiase curry voor mij gemaakt, halleluja.
Vandaag moest ik lesgeven aan m'n lieve kleutertjes, hebben we weer lekker het Dierenorkest nagespeeld en de Spiegeldans gedaan. Ook m'n oudere kids hebben t goed gedaan! Die Annie choreografie kennen ze al heel goed! Nu zij David en ik onderweg naar Amsterdam, om een hapje te eten en lieve mensen te bewonderen in de voorstelling Rent van t M-Lab.

Geniet van je zondag, wat je ook aan t doen bent, vanavond lig je toch weer heerlijk in je bedje en kun je weer dromen. :)

Liefs,
Eke
Two Little Birds

No comments:

Post a Comment