Thursday, February 19, 2015

Inspiration: YouTube-land








De afgelopen jaren ben ik steeds meer gaan houden van YouTube. Er zijn zoveel mensen te vinden! Mensen die iets kwijt willen. Hun passie willen delen. Of gewoon willen vertellen over hun dag.
Ik zet voor jullie op een rijtje wie mijn favoriete YouTubers zijn:

 #1
Zoella
 Zoe Sugg - oftewel Zoella - starte in 2009 haar blog en YouTube kanaal genaamd 'Zoella'. Haar blog en kanaal zijn enorm gegroeid en vandaag de dag staat haar subscribers-aantal op 7.339.279 (!). Zoe is een 24 jarig Britse, lieve en stunning jongevrouw , die vooral post en filmt over mode en lifestyle. Ze woont in Brighton en kijk, je kunt me dan gewoon wegdragen. Ik kan uuuuuuren, maar echt, uuuuuuren luisteren naar Britse gesprekken. Het is dus ook geen verrassing dat een Engelse YouTuber bij mij op nummer één staat. Naast dat ik er uren naar kan luisteren, kan ik er ook uren naar kijken. Ze maakt filmpjes die een mooie kwaliteit hebben. Mooie focus, mooie belichting, mooie achtergronden, leuke editing. Zoe is erg 'witty', een slim en grappig persoon. Ik hou van haar fashion en interieur-stijl en ze inspireert me dagelijks. Go and check her out. It will make your day! (en by the way, ze heeft haar eigen boek!)

#2
Clothes Encounters
















Clothes Encounters - oftewel Jenn Im - is een 24 jarige Koreaans-Amerikaanse YouTuber uit LA. Ik volg haar echt al heel lang. Clothes Encounters was eerst een kanaal van haar en haar best friend Sarah. Maar Sarah besloot ermee te stoppen en Jenn is doorgegaan, yeah! Door Clothes Encounters ben ik thrifting - kleding kopen in tweedehands winkels - heel erg gaan waarderen. Jenn heeft een hele eigen, grappige en fashionable kledingstijl en ik vind haar echt een trendsetter. Haar filmpjes zijn tof ge-edit en zijn kort, maar krachtig. Totally love her. Ze geeft ook veel lifestyle en fashiontips!

#3
icovetthee




















Jeej, nog een Engelse blogger/YouTuber. Dit is Alix en ik vind haar de allerliefste YouTuber van het rijtje. Als je haar hoort praten, is het alsof je in gesprek bent met je grote zus, die je allerlei advies geeft. Ze post vooral veel over beauty en make-up. Maar sinds vorig jaar, vlogt ze ook! En haar vlogs zijn super cute. Haar onhandigheid met vloggen (vloggen is dat je je camera meeneemt naar je dagelijkse bezigheden en daar een soort dagboekje van maakt) omdat ze dat nog niet veel heeft gedaan, heeft mij echt geboeit en heb hartelijk gelachen! Ik kan me er echt iets bij voorstellen hoe lelijk en onhandig dat kan zijn. En omygod, haar make-up is altijd flawless!


#4
Ingrid Nilsen

Ingrid Nilsen is adorable. Haar filmpjes zijn ontzettend leuk ge-edit. Vrolijke muziekjes, informatieve tekstjes en schattige versieringen. Ik waardeer het altijd, als iemand er veel werk in heeft gestopt. Een filmpje maken, kan namelijk heel makkelijk zijn. Maar nee, she owns it! Ze is Amerikaans en heeft een beetje een preppy fashionstijl en leeft een - voor mij, als Hollander - het perfect Amerikaans leventje. Ze heeft ook een beetje een gekke kant, wat ik heel leuk vind. Anders is ze wel heel perfect, haha. Oh, en ze heeft een geweldig mooie kat genaamd Nugget. 

#5
Tanya Burr
















Tanya Burr komt uit dezelfde vrienden/youtube-groep als Zoe Sugg en ik vind haar echt een cutiepie. Met haar eigen 'Tanya Burr Lip Gloss' - lijn en boek is ze razend populair! Ze maakt leuke tutorials van prachtige make-up looks en haar sprankelende persoonlijkheid komt in elk filmpje naar voren. 
Wat ik ook leuk aan Tanya vindt, is dat ze af en toe tutorials maakt hoe je dingen kan bakken, zoals lekker koekjes of cupcakes! 


#6
The Fashion Citizen



















The Fashion Citizen - oftewel Steph (l) en Melissa (r) - zijn naast dat ze een tweeling zijn, ook ontzettend inspirerende thrifters! Ik vind hun, samen met Jenn Im, dé Thrift Queens of YouTube-land. Ze wonen in het zonnige Arizona en zijn heerlijke Amerikaans. Beide hebben ze een hele eigen stijl. Steph heeft een meer grunge, edgy en stoere stijl en Melissa is veel meer van de basics, pastels en een heeft lichtelijke preppy stijl. Dat maakt het heel leuk om naar te kijken, het zijn echt twee verschillende inspiratiebronnen! Wat ze ook doen, is dupes (dus gelijksoortige items) vinden voor designerpieces in tweedehands winkels. Ik vind dat echt een goede zaak en vind dat er veel meer tweedehands moet worden gekocht. In plaats van een faux-fur jas van $2000 te kopen, vinden zij een soortgelijke jas voor $10! Laat je inspireren door deze twee en ren zo snel mogelijk naar de dichtstbijzijnde kringloopwinkel! 

#7
Lily Pebbles
















Lily Pebbles (ja, dat is echt haar naam, hoe leuk!) is een 27 jarige blogger en YouTuber uit Londen. Haar filmpjes zijn altijd heel rustgevend en adviserend. Ze komt over als een rustig en lief persoon! Het is heel fijn om zo'n iemand tussen je rijtje te hebben, als een soort zen-momentje, zonder te veel poe-ha. Ze is natuurlijk ook al wat ouder en dat merk je aan de kwaliteit en inhoud van haar kanaal! 
Zeker de moeite waard om langs te surfen!


#8
Meghan Rienks


Meghan Rienks (haar moeders kant is Nederlands, vandaar de achternaam!) is een 21 jarige aspiring actress en YouTuber. Ik heb een beetje een liefde-haat verhouding met haar. Het hangt er een beetje van af of ik in de mood ben voor haar filmpjes. Dat komt omdat haar filmpjes nogal expressief zijn en vrijwel altijd met een hooooooge energie en omygod-you-guys-gehalte. Wat ik soms ook heb, zeker weten, maar heb t gevoel dat ik haar 'echte' kant (zover dat kan bij een YouTuber) niet echt vaak zie. Soms sla ik daarom haar nieuwste filmpjes eventjes over, maar bekijk ze later wel altijd! 
Ze ziet er altijd wel heel verzorgd en mooi uit! :)

Dit was mijn lijstje van mijn favoriete YouTubers! Heb jij nog mensen toe te voegen? Laat het me weten!
Hopelijk heb ik jullie hiermee geïnspireerd, veel kijkplezier!

P.S. Sinds kort heb ik mijn YouTube-kanaal ook weer opgepakt! Ik deel alles over fashion, lifestyle, beauty en al het andere waarvan ik denk: dat moet ik met jullie delen! Heb je even niks te doen of ben je benieuwd? Klik dan HIER om naar mijn YouTube kanaal 'PumpkinGiggles' te gaan! 







(stills uit m'n tutorial over hoe je je haar kan stylen als je een hoed wil dragen!)

Liefs,
Eke

Two Little Birds 

1 comment:

  1. Heel leuk artikel, ik betrap mezelf erop dat ik de laatste tijd youtube veeeel leuker vind dan televisie zelf.. Veel liefs

    ReplyDelete